Uutiset ja tapahtumat 2017

All American Road Show 2017

2017 - Roadshow

Indian-moottoripyörät ovat taas aktiivisesti mukana kevään ja kesän tapahtumissa ja esittelyissä. Toivotamme kaikki motoristit tervetulleiksi tapahtumiimme tutustumaan ja koeajamaan uudet mallit.

Lisätietoja jälleenmyyjistä, mallistostamme ja hinnoista saat www.indian.fi -sivuilta.

Liity myös Indian-Facebook tykkääjäksi, niin saat automaattisesti uutta tietoa - www.facebook.com/IndianMoottoripyorat

Indian 5 vuoden takuu

5 v takuu logo

Indian-moottoripyörissä on 5-vuoden takuu

2017 - Scout - Bikers Check - RED LINE

Road Show –tarjous:

Indian Scout 18990€ +tk

Lisäetuna 3000€ Biker´s Check. Tarjous voimassa 31.10.2017 asti.

2017 - Scout - Bikers Check - Varustellut

2017-uutuudet mukana esittelyissä:

Indian Springfield

Indian Scout 2-tone

(esittelymallimme päivittyvät jatkuvasti – pidätämme oikeudet muutoksiin)

Road Show aikataulu:

(seuraa mahdollisia muutoksia)

14.-16.4.  pe, la ja su 10-18 American Car Show, Helsingin messukeskus

22.-23.4.  la 10-17 ja su 10-16 Kuopion MP Näyttely, esittely ja koeajo

5.-6.5. pe-la Bike World koeajopäivät, esittely ja koeajo (Turku, Tampere ja Vantaa)

6.-7.5.  la 10-17 ja su 11-16 MP Museo, Lahti esittely ja koeajo (Classic Motor Show viikonloppu) (Keljon Konehuolto)

9.5. ti 18-19 Cafe Porkkala, lähtö klo 17.00. Bike World Vantaan pihasta, koeajot kohteessa (BikeWorld Vantaa)

13.5. la 10-17 Spring Break nyrkkeily tapahtuma, Myyrmäen halli esittely ja koeajo (BikeWorld Vantaa)

13.5. la 12-16 ABC Kajaani, esittely ja koeajo (Keljon Konehuolto)

17.5. ke 16-20 Haltiala Vantaa, kauden avaus, esittely ja koeajo (BikeWorld Vantaa)

19.5. pe 9-18 Raahe, esittely ja koeajo (Raahen Motocafe)

20.5. la 12-16 Joensuu, ABC Marjala, esittely ja koeajo (Keljon Konehuolto)

20.5. la 10-14 Oulu, Neste OulunBaari, esittely ja koeajo (Raahen Motocafe)

21.5. su 12-16 Mike’s Diner Vantaa, kauden avaus, esittely ja koeajo (BikeWorld Vantaa)

21.5. su 12-16 Mikkeli, ABC Pitkäjärvi, esittely ja koeajo (Keljon Konehuolto)

26.-27.5. pe 10-18 ja la 10-14 Amerikan päivät Bike World Turku

26.-27.5. pe 10-18 ja la 10-14 Jyväskylän Superviikonloppu, esittely ja koeajo (Keljon Konehuolto)

27.5. la 15-19 NFC häkkiottelu tapahtuma Turun jäähalli, esittely ja koeajo ja pelit näytillä illan (BikeWorld Turku)

28.5. su 12-16 Seinäjoki, Letecin piha (Rengastie 6, 60120 Seinäjoki) esittely ja koeajo (Keljon Konehuolto)

2.6. pe Koeajopäivä Helsingin Messukeskuksella (BikeWorld Vantaa)

2.6. pe ABC Utti klo 14-18. Lentoportintie 3, 45410 Utti esittely ja koeajo (Keljon Konehuolto)

3.6. la Malmi Customs & Street Outlaws 2017, Helsinki-Malmin lentoasema, esittely ja koeajo (BikeWorld Vantaa)

14.6. ke 16-19, Koeajokeskiviikko, Bike World, Vantaa

21.6. ke 16-19, Koeajokeskiviikko, Bike World, Vantaa

29.6.-2.7. FHRA Nitro EM Alastaro, la 1.7 VIP-Day, letka-ajo Vantaan BikeWorldin pihasta, lähtö 8:30. Indian ja Victory pyörällä ilmaiseksi sisään ja VIP parkkiin alueelle.

8.7. la GM Cruise & Drag Race 2017, Helsinki-Malmin lentoasema, esittely ja koeajo  (BikeWorld Vantaa)

5.8. la Ford Nationals 2017, Helsinki-Malmin lentoasema, esittely ja koeajot  (BikeWorld Vantaa)

19.8. la 10-17 Sika-Juhla Vanha Unkka Tuusula esittely ja koeajot (BikeWorld Vantaa)

Indian-jälleenmyyjät:

Bike World, Vantaa 0207757300

Bike & Boat World, Tampere 0207757360

Bike & Boat World, Turku 0207757340

Keljon Konehuolto, Jyväskylä 0207571745

Raahen Motocafe, Raahe 08 223 7131

Tervetuloa!

2017 - Historia-pyörä

Ensimmäinen alkuperäinen amerikkalainen.

Vuonna 1901 perustettu Indian-moottoripyörätehdas on ensimmäinen amerikkalainen moottoripyörien valmistaja. Amerikkalaisen Indianin valmistus jäi tauolle pitkäksi aikaa vuonna 1953, mutta on alkanut jälleen kukoistaa Polaris Industries Inc:n hankittua merkin itselleen.

Indianin tarina alkoi jo vuonna 1900, kun tehtaan perustajat George M. Hendee ja Oscar Hedström tapasivat toisensa ja päättivät käynnistää yhteisen tuotannon. Hendee, joka oli lupaava kilpapyöräilijä, omisti pienen polkupyörätehtaan, ja hän toimikin Indian-tehtaan perustamisen rahoittajana vuonna 1901. Pienestä ruotsalaisesta Åkarpin kylästä perheensä mukana 9-vuotiaana Yhdysvaltoihin muuttanut Hedström oli lahjakas koneenrakentaja, joka aloitti uransa valmistamalla polkupyöriä. Vuonna 1899 hän muun muassa teki De Dion -moottorilla varustetun tandem-moottoripyörän.

Perustajat antoivat tuotteelleen vahvasti amerikkalaista alkuperää kuvaavan nimen Indian. Intiaanikulttuuri näkyikin heti alusta alkaen selkeästi tehtaan toiminnassa. Hendeetä alettiin kutsua nimellä Big Chief (B.C. – suuri päällikkö) ja Hedströmiä The Medicine Man (poppamies). Tehdasta kutsuttiin Wigwamiksi ja jälleenmyyjäverkostoa heimoksi.

Indian oli aikanaan maailman suurin moottoripyörätehdas, jonka vuosituotanto oli parhaimmillaan 32.000 moottoripyörää ja työntekijöitä vuorotyössä lähes 3000. Tämä saavutettiin jo 1910-luvulla. Pyörämalleja oli lukuisia, niin siviili-, sota- kuin kilpamallejakin. Ensimmäinen pyörämalli vuonna 1901 oli yksisylinterinen Camel Back, jossa polttoainesäiliö oli kuljettajan selän takana, takalokasuojan päällä. Vuonna 1907 tulivat ensimmäiset kaksisylinteriset V-konemallit.

Vuonna 1909 ketjuvedon rinnalle tuli hihnaveto, vuonna 1913 jousitettu takarunko ja vuonna 1914 maailman ensimmäinen sähköstartti sarjatuotantopyörässä. Starttimoottori sinänsä oli edistyksellinen, siinähän oli samassa paketissa yhdistetty laturi ja kipinänjakaja. Kaksi 6 voltin akkua kytkettiin käynnistyksen aikana sarjaan.

Vuonna 1916 esiteltiin sivuventtiilinen, 1000-kuutioinen Power Plus -malli ja vuonna 1920 600-kuutioinen Scout, josta tuli menestys. Vuonna 1922 alkoi Indian Chiefin tuotanto, Power Plus -mallin (Standart) jäädessä pois mallistosta.

Vuonna 1925 markkinoille ilmestyi 350-kuutioinen, yksisylinterinen ja edullinen Prince-malli. Nelisylinterisen ACE-pyörän valmistusoikeudet tehtaineen Indian osti vuonna 1927, ja näin syntyi Indian-Ace, joka nimettiin myöhemmin Indian-4:ksi.

Talousvaikeuksien kautta Indian-tehdas siirtyi 1930-luvulla Du Pont -yhtiön haltuun ja malleina jatkoivat Scout, Chief ja Indian-4, joka jäi pois mallistosta vuonna 1942. Synkin vuosi lienee 1933, jolloin valmistettiin yhteensä vain 1667 Indiania.

Siviilimalliston ohella valmistettiin ja toimitettiin 1940-luvulla USA:n armeijalle kymmeniätuhansia sotamalleja ja 1950-luvun vaiheessa tulivat Arrow- ja Warrior-mallit, jotka poikkesivat täysin perinteisistä Indianeista. Menestyksekkään Amerikan Indian Chiefin valmistus loppui tammikuussa 1953, mutta historian kuriositeettina mainittakoon, että New York Police Departmentille toimitettiin pieni erikoiserä Chiefejä vielä vuonna 1955.

Polaris Industries Inc hankki Indian Motorcycle Companyn itselleen vuonna 2011. Tämä varmisti sen, että Indian-moottoripyörät ovat jälleen elinvoimainen brändi, jonka suunnittelussa kunnioitetaan merkin ainutlaatuisia, vanhoja perinteitä.

Tarunhohtoinen menneisyys

Tarunhohtoinen on juuri oikea sana kuvaamaan Indianin historiallista perintöä, aina sen ainutlaatuisesta menestyksestä maailman kilparadoilla insinööritaidon ylivertaisuuteen ja uraauurtavaan ajatteluun, joka on johtanut lukemattomiin moottoripyöräilyä mullistaviin uusiin oivalluksiin. Indian-moottoripyörillä on historia, jollaista ei löydy toista.

Galleria

Takaisin

Sulje
Sulje